onsdag 18. juli 2012

Gresset er alltid grønnere...


...på den andre siden av tunnelen;-)

Og himmelen er alltid blåere;-)

Og hvis noen skulle være i tvil, mener jeg selvsagt på Talgje-siden av Finnfast;-)

I helgen var det nydelig vær, og vi koste oss i den vakre naturen,
og Tuva og en venninne kastet seg til og med i sjøen: 
De påstod at vannet var herlig, men jeg lot meg ikke overbevise;-)

Oppe ved huset stod Tor Einar (nå med nytt nick-name: Snekker'n),
og jobbet jevnt og trutt med vaskeromsinnredningen. Og se så flott han tilpasser dekksiden til taklisten:-) 
Imponerende, eller hva?

I går var rørleggeren her og gjorde seg ferdig med det han skulle gjøre, og så hjalp han til med å skjære ut benkeplaten på vaskerommet og å plassere utslagsvasken. Her har vi samme blandebatteri/vannkran som på kjøkkenet (Arcadia fra Crolla, Lino Trading). Fint skal det være, sa kjerringa, hehe;-)

Rørleggeren hang også opp baderomsmøblene som var ferdigmontert, og nå begynner det virkelig å ligne på bad:

Møblene på badet i 1. etg (Hampton fra Hafa Bad),

og IKEA-møblene på badet i 2. etg. Det ble veldig fint:-) Jeg har likevel "jukset" litt, og satt på noen knotter jeg fant på Kremmerhuset: 
Synes disse passet så fint:-)
Skuffene i skapet til venstre er ikke satt på plass fordi Snekker'n (i nåværende øyeblikk) tilpasser dem til skittentøyssjakten:
Veldig spent på resultatet!
 Ikke at jeg har den ringeste tvil om at det blir bra...;-) Såpass har jeg skjønt, at min mann har skjulte talenter:-) Konsekvensen av dette er jo selvsagt at listen over ting jeg ønsker snekret blir lenger...;-) Og der byggmennene kommer til kort, må Tor Einar ta over, hehe:
Som her på kjøkkenet med å legge taklist rundt kjøkkeninnredningen. Her er det kort avstand fra skapene og opp til taket, i tillegg til at en av takspottene sitter veldig nærme den ene foringen. Men vi har funnet løsningen: lyslister fra IKEA! De passet perfekt som taklister også, og nå gjenstår det bare for Tor Einar å få dem opp. Til helga, kanskje...;-)

Ellers er han ferdig med å skru opp de flotte skålgrepene vi kjøpte hos R Bergersen på alle skuffene. 
Disse ville nemlig ikke kjøkkenmontøren henge opp pga de håpløse flatjern-skruene! Jeg skjønner ham godt; det er det verste jeg også vet å skru...! Men Tor Einar tar tålmodig fatt på jobben, 
og det var verdt strevet (lett for meg å si, hehe!). De tar seg virkelig godt ut:-) 
Byggmannen har fått på plass perlestaff-platene over flisene og taklister, og tar nå (snart) en velfortjent ferie:-) På veggen over flisene her skal vi ha åpne hyller (Stentorp fra IKEA), men disse må også spesialtilpasses da de pr i dag er for brede. Nok en oppgave for Snekker'n:-)

(Sukk, jeg ser nå at for å jevne ut arbeidsfordelingen noe blir det fort min jobb å male huset...!)





1 kommentar:

  1. Godt jobba ! Det tar virkelig form og innflyttingen rykker stadig nærmere . Gleder oss med dere :)

    SvarSlett