mandag 2. juli 2012

Baderomskrise!

Jeg har i tidligere innlegg fortalt om vanskene rundt valg av baderomsmøbler til 2. etg. Vi fant ingen vi umiddelbart falt for, hverken hos de forskjellige baderomskjedene eller hos Ikea. Det gjorde jo heller ikke saken enklere at vi ønsket oss drivved-utseende og struktur. Vi tegnet derfor et baderomsmøblement selv som vi (selvsagt!) ble veldig fornøyd med:-), og kontaktet Bjerks Trevare for å få dem til å bygge det. Noe motvillig sa de ja til å prøve å få til drivved-effekten. Men ettersom de var svært usikre på hvordan de skulle få det til, og tiden gikk og det begynte å haste, tenkte vi at det tross alt var bedre å få møblene ferdige, og bestemte oss for at de kunne males Skagengrå.

Jeg leverte servanttoppen til dem for ett par uker siden, og da sa de at de kunne få det ferdig i løpet av denne uken. Det skulle holde akkurat! Men hva skjer (og her kommer krisen): Torsdag formiddag ringer de og sier at de ikke rekker å lage det, og kan tidligst starte på det etter ferien i august engang!!!

HVA GJØR VI NÅ? 

Vi skal flytte inn i huset i løpet av noen uker, og står plutselig uten bad! (Hvertfall i 2. etg, og det er jo liksom hovedbadet!) Jeg får selvsagt fullstendig panikk, og skjeller og smeller både høyt og lenge (bra det var Tor Einar som snakket med dem på telefonen og ikke meg, han er roligheten selv, og når det kommer til stykke er de jo bare mennesker de også, og kan ikke klandres (så veldig mye hvertfall!) for at de feilberegnet arbeidsmengden deres en smule!) Etter at jeg fikk roet gemyttet littegrann, og begynte å tenke klart var jo løsningen innlysende; hvor kan vi få tak i et brukbart bad uten leveringstid:

IKEA, selvsagt;-)

Jeg kastet meg over nettsiden for å se hva vi hadde å velge mellom, og hva ser jeg: Det har akkurat kommet en ny baderomsserie, Hemnes, som:
*vi LIKER:-),
*finnes i enkle servantskap på 60 cm, slik at vi kan ha to slike ved siden av hverandre for å tilpasse dem til rørene i veggen som allerede var dimensjonert for Bjerks-servanten,
*finnes tilgjengelig på lager, og allerede nå ligger klar til montering på Talgje,
*og som har en total kostnadsramme på kr 7375,- (mot over 50 000,- for Bjerks-badet):-)

Så krisen ble løst på aller beste måte, og vi smiler like bredt igjen:-) Og her er Ikeas bilder av møblene vi har valgt:
Servantskapet
Her får Tor Einar en utfordring med å tilpasse den ene bunnskuffen til skittentøyssjakten, men det klarer han fint:-)

To slike speil-overskap

Og et stort speilskap til håndklær osv.

Ellers må jeg også nevne at kjøkken-utfordringen jeg skrev om i går løste seg selv, da det viste seg at kjøkkenmontøren hadde satt av litt ekstra tid til oss likevel, og kommer og fullfører kjøkkenet i neste uke:-) HERLIG:-)

Og hvis vi følger litt godt med i "timen", kan vi sikkert få til å montere møblene til vaskerommet selv etterpå;-) Her skal vi også ha Ikea kjøkkenskap, med denne

 stilig betong-"lookalike" benkeplaten fra Benkeplatespesialisten. Gleder meg til å se den når den ankommer i slutten av uken:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar