søndag 11. mars 2012

Det er bedre med en pipe på taket...


...enn 10 kråker i hånda! (Haha... Alle som kjenner meg vet at jeg er fryktelig dårlig på ordtak!;-))

Se her er pipa kommet på plass:-)

Og inne ser det slik ut! Her nede i 1. etg.  skal vi montere to ovner til pipa; en på kjøkken og en i spisestua.

Og her i 2. etg. blir det også montert en gammel fin ovn:-)
Ovnene er alle gamle fine ovner som Anne Lise (moren til Tor Einar) og Stein har på "lager" i sitt flotte historiske hjem.

Sjå her; kanskje vi allerede nå kan bygge opp et lite vedlager!

Og nå er også vinduene ankommet:

Vinduene er ikke helt de vi ville ha i utgangspunktet; vi ville ha 4-rams sidehengsla vinduer, men pga nye sikkerhetsforskrifter mht rømningsveier fra 2. etg. måtte vi gjøre de om til topphengsla vinduer der sprossene bare er til pynt! Men det var i grunnen helt greit for oss; mange fordeler med topphengsla vinduer, og når vi så dem på ordentlig nå var de skikkelig fine:-) Gleder oss veldig til å se når de er kommet på plass:-)

I 2. etg. var det kommet opp flere vegger, og her ser vi boden og videre inn til badet.

Tor Einar er veldig fornøyd med størrelsen på boden, tadaa...;-)

Her vil vi til og begynne med innrede et arbeids/hobbyrom (kombinert gjesterom), og på sikt gjør vi det om til gutterom nr 2. Nå mens guttene er så små kan de dele rom.

Tuva får selvsagt eget ungdomsrom, og jammen blir det det kuleste og lyseste rommet:-)

Takrennene er også ankommet, og jeg er veldig begeistret for dem,
en følelse jeg tidligere ikke ante det gikk an å ha for... takrenner;-)

Det jeg derimot alltid har vært begeistret for er orden! (At jeg sliter med å få det til i hverdagen, betyr jo ikke at jeg ikke liker det! Bare at jeg er en del av en eksepsjonelt rotete familie, hehe;-) Derfor smilte jeg fra øre til øre da jeg så byggeleders oppfordring til alle som måtte føle seg truffet:








7 kommentarer:

  1. Gratulerer,pipa over taket og hodet over vannet fremdeles---?Vinduene er lekre,håper at de virkelig er sjølrensende,gleder oss til å se dem på plass.Du har giftet deg inn i en rotete familie,kjære svigerdatter,vi glemte kanskje å fortelle deg det midt i gledesrusen---.Men vi er til gjengjeld veldig snille og greie.Stå på og kos dere med hverandre og huset.

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig snille og greie:-) Og Tor Einar var snar med å påpeke at jeg er ikke så verst til å rote selv heller, derav formuleringen "en del av" en rotete familie, haha;-)

      I dag skal vi til Talgje på byggmøte, så mulig det blir nytt innlegg i kveld:-)

      PS! Har ikke tatt en avgjørelse ang navn enda, dagene flyr avgårde.... Men vi kan bruke bilturen ut i dag til å nærme oss en konklusjon!

      Slett
    2. Og forresten; det ble ikke selvrensende vinduer, sukk... Ble for dyrt! Så husmoren må nok belage seg på vindusvask etter vindusvask... Eventuelt delegering av vindusvask etter vindusvask;-)

      Slett
  2. Hei. Kjekt å komme over denne bloggen - og se huset deres. Vi bygger i nabolaget på tomt nr. 4. Vi er: meg, min mann og to døtre på 2,25 år og 0,3 år;) Snakkes nok på Talgje:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og så kjekt at du skrev til oss:-) Ja, vi så at det var begynt å bygges på tomt 1, 3 og 4 (i tillegg til de andre som har holdt på en stund). Det er jo så spennende:-) Hva slags hus skal dere bygge? Så kjekt at dere har barn på nesten samme alder, da blir vi nok å treffes på lekeplassene ofte:-)

      Slett
    2. Vi bygger med IEC-hus, huset heter Alexandra Royal. Det er kommet i moduler så start vil det stå på tomta:) Antatt innflytting i september. Vi kommer nok til å sees på lekeplassene ja!

      Slett
    3. Det var jo et kjempefint hus (ikke så helt ulikt vårt, hehe!)Jeg synes det er så kjekt at tomtene ikke er lagt opp med byggeklausul, slik at alle kan velge det huset som passer dem best! Det er så spennende å se hva de enkelte velger:-)Vi drar inn hver helg (vi bor i Stavanger) for å se hvor langt de er kommet på en uke, og det er alltid like kjekt. Og vi følger også spent med på de andre husene som bygges, og da er det nok ikke lenge til deres er reist:-) Vi regner med innflytting i løpet av sommeren, slik at store-jenta får med seg skolestarten på Finnøy! Gleder meg til å treffe dere:-)

      Slett