søndag 7. oktober 2012

Velkommen hjem til Fjordstovå

Nå har det gått en liten evighet siden forrige innlegg, men den som venter på noe godt...;-) Dessuten har jeg nå mange bilder på lur, som jeg til og med må dele opp i flere innlegg, så nå skal godbitene (hehe) dukke opp med tettere intervaller;-) 

Vi har nå fått tømt de fleste eskene, og fått sånn noenlunde orden i de ulike rom (unntatt hobbyrommet, som nå står for tur!), og Fjordstovå har gått fra å være et flott hus til å bli et hyggelig hjem:-) Men jeg kjenner det er lett å bli bitt av perfeksjonistens krav til orden og ryddighet når det gjelder å ta bilder til bloggen... Så derfor har det tatt sin tid før jeg nå endelig har noe å vise:-)

Og første rom ut er:

Kjøkkenet - husets hjerte

Her er et oversiktsbilde av kjøkkenet, og vi er veldig fornøyd med det:-) Lyst og fint, og helt etter vår smak:-) Tor Einars prosjekt med å legge taklister rundt innredningen er (bør være!) nært forestående!

Til de som reagerer på at det er to ulike størrelser på barkrakkene vil jeg bare fortelle at det ikke var intensjonen..! Både Tor Einar og meg var sikre på at det var de høyeste barkrakkene som passet til kjøkkenøya! Og når Tor Einar kom hjem fra IKEA og fortalte at det hadde vært et oppslag ved krakkene om at det var den laveste varianten som passet til kjøkkenøyer, reagerte jeg umiddelbart slik: "Men det trodde du vel ikke på..?!" Og Tor Einar var like sløv: "Nei, selvsagt ikke!", og han hadde fire høye krakker i bilen. Da vi noen dager senere fikk skrudd sammen den første og satt den inntil øya, ble vi begge tause noen sekunder, før vi så på hverandre og sa: "*kremt* Den ble kanskje litt høy..?!" Snakk om å måtte ha det inn med teskje..;-) Tor Einar mente imidlertid at vi kunne beholde to av de høye til ungene; det var jo greit for dem å komme litt høyere opp?! Dessverre viser det seg at barna ikke er fryktelig opptatt av å "komme høyere opp", og foretrekker de lave som liksom skulle være våre! Så her sitter Tor Einar og meg og balanserer høyt oppunder taket, og uten mulighet til å få plass til låra mellom krakken og benken..;-)

Her kommer litt detaljbilder: 




Green Gate-hylla mi; skaper farge og glede:-)




Her er kroken der Tor Einar skal bygge stedbygd sittebenk (med oppbevaring:-)), og så skal vi ha et lite kjøkkenbord. Høyt på ønskelisten står et sånt gammelt lite kjøkkenbord med to små klaffer og en liten skuff i, så hvis noen har det på lur er det bare å hyle ut;-)

Under hyllen her har jeg festet en liten lenke med klyper der jeg kan henge opp kunstverkene som barna lager:-)

I vinduet står den flotte planten min, som er den eneste jeg har klart å holde liv i i over ett år! Og nå har den til å med blomstret i flere måneder! Den får meg til å føle at jeg har "grønne fingre";-)

Her er kroken der vi skal sette opp den gamle vedkomfyren vi har fått av svigermor. Dessverre viste det seg å være en litt større jobb enn det vi så for oss, men det er på gang, og jeg kommer med innlegg om denne når det er mer å vise:-)

Da er jag plutselig tilbake med nye innlegg fra flere rom:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar