tirsdag 16. oktober 2012

Baderommene

Så var turen kommet til baderommene:-)

Begynner med badet i 1. etg:
Baderomsmøblene er som tidligere nevnt Hampton antrasittgrå fra Hafa baderomsmøbler. De er veldig fine, men kanskje en ørliten tanke for grunne, så det er ikke plass til store badehåndklær!

Har ikke fått bestilt vindusfolie til vinduet enda, så det er fri sikt ut, ...og inn for den saks skyld;-)

Siden det bare er et lite smalt vindu på dette badet, falt vi for dette speilet som ser ut som et vindu:-) Det var egentlig brunt, men jeg malte det hvitt, så det passer bedre til det egentlige vinduet;-)


Krakken som vi fikk av svigermor er blitt hvit og her plasseres håndklær før bruk.


Dusjen har fått klare glassdører, noe som er veldig fint, men som selvsagt krever litt ekstra pussing og gnikking for å være fine;-)

Så går vi en etasje opp og besøker "hovedbadet":
Her har vi IKEAs Hemnes baderomsmøbler, og de er både fine og rommer mye:-)


Håndkle-taustige fra Living; veldig praktisk;-)

Og steinhjerte jeg hadde kjøpt for leeenge siden passet jo perfekt her:-)


Vi er veldig fornøyd med badekaret; det er romslig og godt:-)

Oppe er også omsider glassdørene kommet på plass, og dobbel dusj er bare helt optimalt; nå kan barna være med i dusjen uten at jeg blir iskald fordi jeg plutselig står utenfor dusjstrålen!

Og til slutt en hyllest til flisevalget; disse gulvflisene er helt fantastiske!!! De heter Millenaire Pietra de Luserna, og er lyse grå og litt ru. Og ingenting vises på dem:-) Det er nesten litt skummelt; det kan jo være gravskittent her uten at det vises, hehe! Men for oss som kom fra et bad med mørke fliser der hver minste lille dråpesøl var synlig, er dette herlig:-) En annen fordel, spesielt med små barn i huset, er at de finnes ikke glatte; så de søte små barneføttene har gått feste selv når det er bløtt:-) En konsekvens av disse klare fordelene er at det er litt tungt å vaske gulvet, men det er en pris jeg gladelig betaler;-)

PS! Vi kjøpte flisene på Proff Flis Forus hvis noen skulle være interessert:-)


4 kommentarer:

  1. Hei! Utrolig fint bad:) Jeg driver å pusser opp badet selv og har nå bestemt at det blir dobbeltdusj. Så jeg lurte på hvor du har fått tak i dusjveggene til dobbeltdusjen? Hilsen Thea

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Thea,

      og beklager dypt og inderlig at du ikke har fått svar på spørsmålet ditt! Jeg er ikke så rutinert som blogger, og så ikke kommentaren din før nå når jeg gikk gjennom alle innleggene for å putte etiketter på dem! Håper du har fått opp dusjen din på denne tiden, men hvis ikke så måtte vi spesialbestille disse dusjdørene på mål hos et firma i Sandnes. Husker ikke navnet her og nå, men jeg kan finne det ut hvis du fremdeles har bruk for informasjonen:-) Gi lyd, så skal jeg love å kikke innom innlegget her daglig;-)

      Mvh Brenda

      Slett
  2. Hei!
    Så flott bad! Skal pusse opp bad selv nå, og kikker rundt etter inspirasjon. De grå flisene på gulvet er akkurat det jeg ser etter. Heter de store og små det samme?
    Badekaret er jo også akkurat det jeg ser etter. Har du navn på det og?
    Ellers, utrolig mange inspirerende bilder på denne bloggen og for en nydelig øy!
    Hilsen Siw

    SvarSlett
  3. Hei Siw,

    og takk for veldig hyggelig kommentar:-)

    Baderomsflisene heter det samme; de finnes i mange forskjellige størrelser:-) Og badekaret heter Danline Twin; det er veldig kjekt med romslig badekar når det er småbarn i familien:-)

    Lykke til med oppussingen:-)

    Mvh Brenda

    SvarSlett