lørdag 18. august 2012

The only way is up..:-)


Den eneste fordelen med så mye rot og kaos som vi nå har bodd i, er at det bare kan gå en vei.... OPPOVER:-) Og selv om det går mye saktere enn jeg skulle ønsket (med Tor Einar tilbake på jobb og jeg alene hjemme med barna, er det stort sett bare i helgene vi får gjort noe), begynner noen av rommene å likne på... ja, rom:-)

Det første rommet jeg gikk løs på var (naturlig nok;-)) vaskerommet, og her er noen bilder:
Det kommer litt mer stæsj og detaljer etterhvert, og ikke minst håndtak på skuffene (så jeg slipper å begynne nederst og jobbe meg oppover skuffene;-)) 
Ved siden av vaskemaskin/tørketrommel, står et foreløpig flatpakket skap som skal opp så snart vi får tid, men siden Tor Einar må frem med sag for å få plass til rør og slanger på baksiden, har det ikke første prioritet;-) 
Skittentøysjakten er bare helt fantastisk (selv bedre enn jeg trodde!), og skittentøyet "lander" i kurven øverst til venstre, og fordeles ved anledning til de øvrige fem.  
Og selv om intensjonen om å brette klærne med en gang de kommer ut av tørketrommelen er tilstede, kjenner jeg meg selv så godt etterhvert at jeg vet at det skjer ytterst sjelden;-) Derfor har jeg nå tatt høyde for dette, og fått kurver der det rene tøyet kan plasseres inntil jeg får tid til å brette det:-)
VELDIG FORNØYD med systemet:-) 
Vaskemidlene er på plass, og brukes fortløpende til å vaske ned rom etter rom, som f. eks. badet nede: 
Har ikke fått på plass så mye stæsj her enda, men det kommer..:-) 

Dusjveggene er på plass nede, men vi venter ennå på dem oppe!

I dag har jeg tatt for meg Tuvas rom, og der er det mye å ta tak i (hun er en samler av dimensjoner;-))
Det tok noen timer, men så ble det bra til slutt:-) Sovesofaen fant vi på Finn.no, og Tuva er kjempefornøyd med den; har sovet i den hver kveld siden vi fikk den i hus. Hun kan nemlig ikke sove på hemsen enda, for det er ingen stige å komme seg opp med (og ikke har vi en Mary Poppins hushjelp heller som kan fly henne opp! Åh, som jeg også kunne tenkt meg en sånn hushjelp - som får tingene til å gå på plass av seg selv..:-)) Men stigen er hvertfall kommet, og er nummer ørten i køen av ting som må gjøres! 
Som bord har hun fått min mors gamle Amerika-koffert fra 1963(?), med deler av merkelappen fremdeles på:-) Kan til og med skimte navnet hennes, og lugarnummer:-)

Liten detalj fra bokhylla. Spent på hvor lenge det får stå slik;-)


Den hemmelige kroken er ikke så hemmelig enda, men har absolutt potensial:-)

Da står gutterommet for tur i morgen:-)



3 kommentarer:

  1. Så bra det blir, både rommet til Tuva og ikke minst vaskerommet - kjenner fortsatt et snev av misunnelse over skittentøysssjekten, hehe;) Og siden jeg ser dere stort sett får ryddet kun i helgene får,jeg jo nesten "beklage" at jeg tok opp tida deres på lørdag, hihi;)

    SvarSlett
  2. Hei,

    og takk for fine tilbakemeldinger:-) Nå begynner det å minke på esker og bli mer synlige vegger her, og det er HERLIG:-)

    Og Bergljot; det er jo mye hyggeligere med besøk enn å rydde;-) Neste gang kan dere til og med få leke på gutterommet:-)

    SvarSlett