mandag 14. januar 2013

Vinter i Fjordstovå:-)

Hei, og GODT NYTT ÅR:-)
 Nå kommer snart et innlegg om de gamle vedovnene vi har fått installert, men først et lite "venteinnlegg";-) Selv om jeg elsker jul og at huset er julepyntet, er det likevel alltid deilig å pakke det ned igjen; jeg er helt klar for blanke ark og nye muligheter:-) Og primula og tulipaner;-) Stua ble så koselig i sin nye vinterdrakt at jeg syntes den fortjente litt oppmerksomhet:-)
Jeg har tonet ned det maritime en smule nå på vinteren, men bruker blåfargen til å skape vinterstemning:-)

Tulipaner er fint året rundt, men ekstra kjekt å pynte med når kalenderen sier januar:-)

Vakker blå hortensia:-)

Det manglet noe på veggene nå før det maritime får komme tilbake, så da tok jeg saken i egne hender....

...og laget et par bilder selv:-) Veldig fornøyd med dem:-) Jeg har kanskje nevnt det før, men jeg er ikke så ekstremt grundig med forarbeidet når jeg lager noe, og henger meg derfor på dem som mener at det er mest sjarmerende når det ikke er perfekt;-)

Det store hjertet i kroken laget jeg i samme kreative skaperbølge, av sånne kvister som er fine og røde på vinteren (kornell kanskje?!) og som jeg fikk av min onkel. Tor Einar synes det var litt stort og prangende, men så lenge det var sesongbegrenset var det greit:-) Men jeg skal nok finne en fin plass til det i sommer også;-)

Med en gang julen "kastes ut" ønskes primulaen hjertelig velkommen inn:-)

Spisestua.. 

...og her henger litt jul igjen i form av juleroser:-)

Men det veies opp av en flott hvit hortensia:-)

Og i hallen står kirsebærkvistene og begynner å blomstre. Ah, det går mot vår:-)

Kjøkkenet preges også av vintertemaet.

Så må jeg (eller vil hvertfall) vise de rommene jeg ikke har vist før, som egentlig bare er grovgangen, men vaskerommet var ikke helt ferdig sist, så derfor slenger jeg med det også:-)

Tor Einar har snekret kasse til skittentøyssjakten slik at det ser penere ut,

og jeg har sydd (ja du leste riktig!) gardin som skjuler litt av rotet oppå tørketrommelen. Ikke bare har jeg sydd faktisk, men til og med strøket på motivet:-) Klapper meg stolt på skulderen, hehe!

Vegghengte tørkestativ fra IKEA er også kommet opp (x 2), og de er i bruk kontinuerlig nå i ullklær-sesongen:-) Jeg må vel kanskje ta med at slik som dette...

...pleier det IKKE å se ut! Det ligger normalt store hauger med sammenbrettede klær her og venter på å bli bært opp i garderobeskapene, siden de dessverre ikke finner veien dit på egenhånd;-) Grunnen til at det er såååå ryddig her i dag, er at jeg ventet besøk, og det er utrolig hva man får gjort i forkant av det;-)


Så var det grovgangen med garderobeskap fra IKEA...
...og her har vi sløyfet både dører og gardiner, for enhver form for anstrengelse ville satt en effektiv stopper for bruken av det er det jeg redd. Sånn det er nå, hender det ihvertfall at jakker og sko blir lagt inn:-)

Skoskap er veldig greit å ha, og den øverste lille skuffen tar utrolig mye av slik som ellers bare blir lagt på første og beste plass når man kommer inn døren;-)

Kommoden har fått litt furugreiner fra min onkels hage, sammen med en kvist av solbærbusk, som jeg håper skal slå rot:-)

Jakker og sko som ikke finner veien inn i skapet, havner i kroken her (når det ikke gis STRENG beskjed om at det ventes besøk vel og merke...;-))

Og de mest møkkete klærne har egne knagger på teknisk rom:-)

Nå har det vært mye plantesnakk i dette innlegget, og det kan ha sammenheng med nyttårsforsettet mitt; nemlig å få "grønne fingre";-) Jeg har aldri vært spesielt god med (eller interessert i for den saks skyld!) planter og hage og alt som hører med det, men det skal jeg bli nå i 2013 - Hagens år, hehe:-) 
Jeg har derfor gått til innkjøp av noen nødvendige rekvisitter; hageboka Ny i hagen, for gavekortet fra svigermor (takk skal du ha, jeg er veldig fornøyd med den;-)), hageblad og ikke minst arbeids-selebukse fra Garden Girl. Jeg er helt overbevist om at jeg i det jeg trer på meg buksa og går ut i hagen, på magisk vis tilføres all den kunnskapen jeg trenger:-) Men jeg har tatt feil før (en gang og to!) så jeg leser meg litt opp for ha noe å falle tilbake på om mine antakelser ikke slår til...;-)




1 kommentar:

  1. Hei,hos dere skjer det mye og vakkert blr det uansett hva dere gjør.Bloggen er flott for oss i øst,for så kan vi følge med på årstidene vest.Du nevner et "fremmedord" som VÅR, hva er nå det? Her har vi ca 20 kalde,dypfryste vannrør (er ok nå)og nediset bil-- så kan du sende noen fornemmelser over fjellet.Vaskerommet hos dere må da være superpraktisk og innholdsrikt,og Fjordståvå fremstår som en perle selv vinterstid.Gleder oss til neste blogg.

    SvarSlett